"Hüsn-i hat", güzel yazı; "hattatlık", güzel yazı yazma sanatıdır. Osmanlı hat sanatının kuruluş ve gelişmesi, Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan önceye, yükseliş ve şaheserler dönemi ise her yazı çeşidinde farklı olmak üzere yedi yüz yıllık bir döneme yayılmıştır. Selçuklu'dan Osmanlı'ya, İran'dan Anadolu'ya, Arabistan'dan Kuzey Afrika'ya ve Asya içlerine uzanan geniş İslam coğrafyasında doğup gelişen ve güçlenen bu sanatın Osmanlı dünyasındaki en büyük sanatçıları ve bu sanatçılardan seçilmiş en güzel örnekler, kendisi de usta bir hattat olan Ali Alparslan tarafından ele alınmış buluyor. Osmanlı Hat Sanatı Tarihi, bugün Türkiye'de bir güzel sanat dalı olarak yeniden canlanmış olan yazı çeşitlerinin ve tarzlarının tarih sahnesine çıkışlarına göre kurgulanmıştır: Kufi, aklam-ı sitte (muhakkak, reylani, sülüs, nesih, tevki, rıka), celi aklam-ı sitte, siyakat, nesta'lik, divani, celi divani ve rık'a. Bu yazıların ilk büyük ustaları ve bunları izleyenler, eski hat ustalarından gelen sözlü bilgiler de eklenerek ele alınmış, en güzel örneklerin resimleri çok çeşitli kaynaklardan derlenerek yerlerine konulmuştur.
"Hüsn-i hat", güzel yazı; "hattatlık", güzel yazı yazma sanatıdır. Osmanlı hat sanatının kuruluş ve gelişmesi, Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan önceye, yükseliş ve şaheserler dönemi ise her yazı çeşidinde farklı olmak üzere yedi yüz yıllık bir döneme yayılmıştır. Selçuklu'dan Osmanlı'ya, İran'dan Anadolu'ya, Arabistan'dan Kuzey Afrika'ya ve Asya içlerine uzanan geniş İslam coğrafyasında doğup gelişen ve güçlenen bu sanatın Osmanlı dünyasındaki en büyük sanatçıları ve bu sanatçılardan seçilmiş en güzel örnekler, kendisi de usta bir hattat olan Ali Alparslan tarafından ele alınmış buluyor. Osmanlı Hat Sanatı Tarihi, bugün Türkiye'de bir güzel sanat dalı olarak yeniden canlanmış olan yazı çeşitlerinin ve tarzlarının tarih sahnesine çıkışlarına göre kurgulanmıştır: Kufi, aklam-ı sitte (muhakkak, reylani, sülüs, nesih, tevki, rıka), celi aklam-ı sitte, siyakat, nesta'lik, divani, celi divani ve rık'a. Bu yazıların ilk büyük ustaları ve bunları izleyenler, eski hat ustalarından gelen sözlü bilgiler de eklenerek ele alınmış, en güzel örneklerin resimleri çok çeşitli kaynaklardan derlenerek yerlerine konulmuştur.