9789754063660
446164
https://www.kitapvekahve.com/ozgurluk-hukuku-1
Özgürlük Hukuku
10.00
Vehbi Hacıkadiroğlu 1919'da Alanya'da doğdu. 1943'te Yüksek Mühendis Mektebi'ni bitirdi. 1980'de felsefe çalışmalarına başlayan ve 1987'den itibaren "Felsefe Tartışmaları"nın yönetmenliğini yapan Hacıkadiroğlu'nun başlıca yapıtları şunlardır: Kavramlar Üstüne (1981), Bilginin Doğası ve Kaynakları Üzerine (1981), Bilgi Felsefesi (1985), Özgürlük Ahlâkı (1990). Çevirileri: Bertrand Russell'dan Felsefe Sorunları (1980), Dış Dünya Üzerine Bilgimiz (1980), Jague Monod'dan Rastlantı ve Zorunluluk (1984), A.J. Ayer'dan Dil, Doğruluk ve Mantık (1985), John Locke'dan İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme (1992).
Özgürlük Hukuku adı altında yayımladığımız bu kitabında yazar, çağımızda bilginin nasıl bir hızla artmakta olduğuna dikkati çekerek yalnızca bilgisizliğin ve boşinançların ürünü olan her türlü ayrılık ve ayrıcalıklarla birlikte, suç ve ceza kavramlarından da kurtulmuş bir insanlık idealinin genellikle sanılandan çok daha yakın bir gelecekte gerçekleşeceğini ummamak için bir neden bulunmadığını göstermeyi amaçlamaktadır.
Vehbi Hacıkadiroğlu 1919'da Alanya'da doğdu. 1943'te Yüksek Mühendis Mektebi'ni bitirdi. 1980'de felsefe çalışmalarına başlayan ve 1987'den itibaren "Felsefe Tartışmaları"nın yönetmenliğini yapan Hacıkadiroğlu'nun başlıca yapıtları şunlardır: Kavramlar Üstüne (1981), Bilginin Doğası ve Kaynakları Üzerine (1981), Bilgi Felsefesi (1985), Özgürlük Ahlâkı (1990). Çevirileri: Bertrand Russell'dan Felsefe Sorunları (1980), Dış Dünya Üzerine Bilgimiz (1980), Jague Monod'dan Rastlantı ve Zorunluluk (1984), A.J. Ayer'dan Dil, Doğruluk ve Mantık (1985), John Locke'dan İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme (1992).
Özgürlük Hukuku adı altında yayımladığımız bu kitabında yazar, çağımızda bilginin nasıl bir hızla artmakta olduğuna dikkati çekerek yalnızca bilgisizliğin ve boşinançların ürünü olan her türlü ayrılık ve ayrıcalıklarla birlikte, suç ve ceza kavramlarından da kurtulmuş bir insanlık idealinin genellikle sanılandan çok daha yakın bir gelecekte gerçekleşeceğini ummamak için bir neden bulunmadığını göstermeyi amaçlamaktadır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.