Leonardo da Vinci' nin ölümünden sonra öğrencisi Francesco Melzi' nin onu notlarında derlediği Resim Kitabı' nın ilk bölümü, Paragone delle Arti ( Sanatların Karşılaştırılması) ya da kısaca Paragone (Karşılaştırma) adıyla bilinir.
Leonardo da Vinci, Paragone' de bir yandan resmi temel alarak onu özellikle heykel, şiir ve müzikle karşılaştırır, öte yandan resmin bilim ve felsefeyle ilişkilerine değinir. Paragone, resmi hak ettiği saygınlığa kavuşturmayı ve resim sanatının benzersiz niteliklerini belirlemeyi amaçlamakla birlikte, karşılaştırma yoluyla öteki sanatların temsil biçimleri ve araçları üstüne de çok önemli gözlemler içerir.
Paragone, hem olağanüstü bir sanatçının düşünce dünyasına adım atmamızı, hem sanatları birbirleriyle ilişkileri, benzerlikleri ve farklılıkları açısından yeniden düşünmemizi sağlayan, hiçbir zaman eskimeyecek bir metin.
Leonardo da Vinci' nin ölümünden sonra öğrencisi Francesco Melzi' nin onu notlarında derlediği Resim Kitabı' nın ilk bölümü, Paragone delle Arti ( Sanatların Karşılaştırılması) ya da kısaca Paragone (Karşılaştırma) adıyla bilinir.
Leonardo da Vinci, Paragone' de bir yandan resmi temel alarak onu özellikle heykel, şiir ve müzikle karşılaştırır, öte yandan resmin bilim ve felsefeyle ilişkilerine değinir. Paragone, resmi hak ettiği saygınlığa kavuşturmayı ve resim sanatının benzersiz niteliklerini belirlemeyi amaçlamakla birlikte, karşılaştırma yoluyla öteki sanatların temsil biçimleri ve araçları üstüne de çok önemli gözlemler içerir.
Paragone, hem olağanüstü bir sanatçının düşünce dünyasına adım atmamızı, hem sanatları birbirleriyle ilişkileri, benzerlikleri ve farklılıkları açısından yeniden düşünmemizi sağlayan, hiçbir zaman eskimeyecek bir metin.