Burcu Pelvanoğlu, Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat'ta, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e ve Cumhuriyet'ten 1960'lı yıllara uzanarak Türkiye'nin çizgisel bir perspektifle anlaşılamayacak modern hayatına ve sanatına bakıyor. Gelenek ve modernlik ekseninde, farklı zamanların ve paradigmaların çelişkisi üzerinde yükselen Türk modernleşmesi yazınında plastik sanatların çoğunlukla ihmal edildiği düşüncesinden hareket eden Pelvanoğlu; “Modern sanat tarihi bir başka açıdan, sosyo-politik gelişmeler doğrultusunda yazılabilir mi?” sorusuna yanıt arıyor.
1960'lara kadar olan sanat üretiminin görsel kılavuzluğunda, Türkiye'de modern sanatı, bir zihin dünyasının dönüşüm tarihi olarak ele alıyor.
Burcu Pelvanoğlu, Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat'ta, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e ve Cumhuriyet'ten 1960'lı yıllara uzanarak Türkiye'nin çizgisel bir perspektifle anlaşılamayacak modern hayatına ve sanatına bakıyor. Gelenek ve modernlik ekseninde, farklı zamanların ve paradigmaların çelişkisi üzerinde yükselen Türk modernleşmesi yazınında plastik sanatların çoğunlukla ihmal edildiği düşüncesinden hareket eden Pelvanoğlu; “Modern sanat tarihi bir başka açıdan, sosyo-politik gelişmeler doğrultusunda yazılabilir mi?” sorusuna yanıt arıyor.
1960'lara kadar olan sanat üretiminin görsel kılavuzluğunda, Türkiye'de modern sanatı, bir zihin dünyasının dönüşüm tarihi olarak ele alıyor.