Ünlü musiki bilgini Hüseyin Sadettin Arel (1880-1955), yüzyılımızın ilk çeyreğinde kaleme aldığı ve daha önce kitap halinde yayımlanmayan bu çalışmasında, "güfte ile ezgi arasındaki uyum" anlamına gelen prozodinin, Türk Müziği'ndeki konumunu inceliyor. Arel, asıl adı "Aruz-u Musiki" olan "Prozodi Dersleri"nde, Türkçe'yi öncelikle hece yapısı açısından ele alıyor, hecelerin vurgu bakımından değerlerini belirliyor ve bunların ezgilendirilmeleri konusunda kurallar koyuyor. Prozodi'yi gerçek biçimde inceleyen ilk toplu çalışma olması ve Hüseyin Sadettin Arel gibi ünlü bir müzik adamının imzasını taşıması dolayısıyla daha da önem kazanan "Prozodi Dersleri", yazılışının üzerinde yarım yüzyıldan fazla bir zaman geçmesinden sonra, şimdi ilk kez yayımlanıyor.
Ünlü musiki bilgini Hüseyin Sadettin Arel (1880-1955), yüzyılımızın ilk çeyreğinde kaleme aldığı ve daha önce kitap halinde yayımlanmayan bu çalışmasında, "güfte ile ezgi arasındaki uyum" anlamına gelen prozodinin, Türk Müziği'ndeki konumunu inceliyor. Arel, asıl adı "Aruz-u Musiki" olan "Prozodi Dersleri"nde, Türkçe'yi öncelikle hece yapısı açısından ele alıyor, hecelerin vurgu bakımından değerlerini belirliyor ve bunların ezgilendirilmeleri konusunda kurallar koyuyor. Prozodi'yi gerçek biçimde inceleyen ilk toplu çalışma olması ve Hüseyin Sadettin Arel gibi ünlü bir müzik adamının imzasını taşıması dolayısıyla daha da önem kazanan "Prozodi Dersleri", yazılışının üzerinde yarım yüzyıldan fazla bir zaman geçmesinden sonra, şimdi ilk kez yayımlanıyor.