Safevi Devleti (1501-1736), tarikattan devlete doğru bir süreç izlemiştir. Şeyh Safiyüddin tarafından Erdebil'de kurulan Safeviye Tarikatı, daha sonra tarihi süreç içerisinde devlet olma yolunda önemli adımlar atmış ve nihayetinde 1501 tarihinde Tebriz'de İsmail Mirza tarafından (Şah İsmail Bahadır Han) Ak Koyunlu mirası üzerine kurulmuştur. Şah İsmail, devlet kurulur kurulmaz Şiiliği resmi mezhep olarak kabul etmiştir.
Bu çalışmada, Safevi Tarikatı'nın kuruluşundan İsmail Mirza'nın (istikbalde Şah İsmail) tarikat tacını başına koyduğu devreye kadarki tarihi anlatılacaktır. Dinî tartışmalardan uzak tarikatın geçirdiği evreler ve dönüşümler ile bunun kroniklere yansımaları ortaya konmaya çalışılacaktır. Eseri yazmadaki amacımız, Farsça kronikler ekseninde Safevîye Tarikatı'nın ortaya çıkışı, dayandığı kökler, geçirdiği evreler ve tarikatın çağdaşı devletlerle olan siyasi ilişkilerinin ortaya konmasıdır.
Safevi Devleti (1501-1736), tarikattan devlete doğru bir süreç izlemiştir. Şeyh Safiyüddin tarafından Erdebil'de kurulan Safeviye Tarikatı, daha sonra tarihi süreç içerisinde devlet olma yolunda önemli adımlar atmış ve nihayetinde 1501 tarihinde Tebriz'de İsmail Mirza tarafından (Şah İsmail Bahadır Han) Ak Koyunlu mirası üzerine kurulmuştur. Şah İsmail, devlet kurulur kurulmaz Şiiliği resmi mezhep olarak kabul etmiştir.
Bu çalışmada, Safevi Tarikatı'nın kuruluşundan İsmail Mirza'nın (istikbalde Şah İsmail) tarikat tacını başına koyduğu devreye kadarki tarihi anlatılacaktır. Dinî tartışmalardan uzak tarikatın geçirdiği evreler ve dönüşümler ile bunun kroniklere yansımaları ortaya konmaya çalışılacaktır. Eseri yazmadaki amacımız, Farsça kronikler ekseninde Safevîye Tarikatı'nın ortaya çıkışı, dayandığı kökler, geçirdiği evreler ve tarikatın çağdaşı devletlerle olan siyasi ilişkilerinin ortaya konmasıdır.