"Hayret içinde sahilsiz bir umman ve ummansız bir sahil gördüm."
- İbn Arabi
Burada "sahilsiz umman" ve "ummansız sahil" imgelerinin bizzat Kur'ân'a işaret ediyor olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Zira Şeyh-i Ekber, eserinin başka yerlerinde Kur'ân'ın "sahilsiz bir umman" olduğunu söylemektedir. İlâhî hitabın lafzı, onda daimî bir vahyedilişken göremeyenler nazarında ise sadece "ummansız bir sahil"dir. Ancak kuvvetli bir nefese sahip olup ona dalanlar için sınırsız ve tüketilemezdir.
İlahi hitabın aynı anda her iki özelliği de taşıdığı iyi anlaşılmalıdır. "Sahil" (zahiri mana ve bu zahiri mananın iman ve ameller için çizdiği sınırlar) asla kaybolmaz, şeriat bu dünyada daima geçerli kalır ve insanın kemale ulaşması da ancak onun içinde ve onunla mümkündür. Michel Chodkiewicz bu eserinde, İbn Arabi'nin eserlerini ele alarak onun düşüncelerini örneklerle açıklıyor. Sahilsiz Bir Umman, İbn Arabi okumalarında yol gösterecek bir kitap…
"Hayret içinde sahilsiz bir umman ve ummansız bir sahil gördüm."
- İbn Arabi
Burada "sahilsiz umman" ve "ummansız sahil" imgelerinin bizzat Kur'ân'a işaret ediyor olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Zira Şeyh-i Ekber, eserinin başka yerlerinde Kur'ân'ın "sahilsiz bir umman" olduğunu söylemektedir. İlâhî hitabın lafzı, onda daimî bir vahyedilişken göremeyenler nazarında ise sadece "ummansız bir sahil"dir. Ancak kuvvetli bir nefese sahip olup ona dalanlar için sınırsız ve tüketilemezdir.
İlahi hitabın aynı anda her iki özelliği de taşıdığı iyi anlaşılmalıdır. "Sahil" (zahiri mana ve bu zahiri mananın iman ve ameller için çizdiği sınırlar) asla kaybolmaz, şeriat bu dünyada daima geçerli kalır ve insanın kemale ulaşması da ancak onun içinde ve onunla mümkündür. Michel Chodkiewicz bu eserinde, İbn Arabi'nin eserlerini ele alarak onun düşüncelerini örneklerle açıklıyor. Sahilsiz Bir Umman, İbn Arabi okumalarında yol gösterecek bir kitap…