"Samiha Ayverdi'nin eserlerinin önemli bir kısmı hatıra türündedir. Ayverdi, sadece kişisel hatıralarını anlatmaz. Çocukluğundan yakın çevresine, İstanbul'da 19. Yüzyılın sonundaki hayat kesitlerinden Fatih dönemine kadar pek çok öğe onun hatıralarında yer alır. Mazinin eteğinden tutup geri getirmek istediğini belirten yazar, hatıralarını anlatırken güçlü, zengin ve çağrışımlarla ilerleyen bir dil, rahat, söyleşiye çok benzeyen, okurun varlığının farkında olan ve onunla konuşan bir üslup kullanır. Bu üslubun belirgin özelliklerinden biri geçmiş vurgusuna rağmen, güne ve geleceğe yönelik olmasıdır. Ayverdi'nin hatıralarında tespit, karşı çıkma, muhasebe ve mesaj verme iç içedir ve eş zamanlı olarak ilerler. Elinizdeki eserde Samiha Ayverdi'nin hatıraları sömürgecilik sonrası eleştiri ve yapıbozumculuk kuramından faydalanarak incelenmiştir."
"Samiha Ayverdi'nin eserlerinin önemli bir kısmı hatıra türündedir. Ayverdi, sadece kişisel hatıralarını anlatmaz. Çocukluğundan yakın çevresine, İstanbul'da 19. Yüzyılın sonundaki hayat kesitlerinden Fatih dönemine kadar pek çok öğe onun hatıralarında yer alır. Mazinin eteğinden tutup geri getirmek istediğini belirten yazar, hatıralarını anlatırken güçlü, zengin ve çağrışımlarla ilerleyen bir dil, rahat, söyleşiye çok benzeyen, okurun varlığının farkında olan ve onunla konuşan bir üslup kullanır. Bu üslubun belirgin özelliklerinden biri geçmiş vurgusuna rağmen, güne ve geleceğe yönelik olmasıdır. Ayverdi'nin hatıralarında tespit, karşı çıkma, muhasebe ve mesaj verme iç içedir ve eş zamanlı olarak ilerler. Elinizdeki eserde Samiha Ayverdi'nin hatıraları sömürgecilik sonrası eleştiri ve yapıbozumculuk kuramından faydalanarak incelenmiştir."