“Neyle yüzleşileceği, neyin ve niçin eleştirileceği, bunun için nasıl bir ‘eleştiri dili'nin icat edilmesi gerektiği ve kanonlaşma süreçlerinin modern ilişkilerinin ne olduğu anlaşılamazsa, ‘eleştiri yapmak etkinliği'nin günaşırı başvuracağı strateji, ‘eleştiri varmış' duygusunu yaymaktan ve nedensizce alarm sirenleri çalmaktan ibaret kalacaktır.”
Emre Zeytinoğlu, yazının; güncel pragmatizmlerin ötesinde, olasılıklar bakımından zengin ve ‘başka' dünyasına bakıyor. Siyaset, ideoloji, ekonomi, felsefe, sosyoloji, psikoloji, tarih, güncel olaylar, göçmenlik olgusu, intihar, intihal, saçmalık, özgürlük kavramları ışığında, sanat ile metin arasındaki olası mesafeleri irdeliyor. Sanat, Eleştiri ve Bazı Şeyler, sanatın farklı zamanlarda, farklı yerlerde ve farklı durumlarda bağ kurabileceği “her şey”le ilgiliya da kendi sınırlarını zorladığı, o sınırı ihlal ettiği ve ötesine geçtiği anlardaki “bazı şeyler” ile.
“Neyle yüzleşileceği, neyin ve niçin eleştirileceği, bunun için nasıl bir ‘eleştiri dili'nin icat edilmesi gerektiği ve kanonlaşma süreçlerinin modern ilişkilerinin ne olduğu anlaşılamazsa, ‘eleştiri yapmak etkinliği'nin günaşırı başvuracağı strateji, ‘eleştiri varmış' duygusunu yaymaktan ve nedensizce alarm sirenleri çalmaktan ibaret kalacaktır.”
Emre Zeytinoğlu, yazının; güncel pragmatizmlerin ötesinde, olasılıklar bakımından zengin ve ‘başka' dünyasına bakıyor. Siyaset, ideoloji, ekonomi, felsefe, sosyoloji, psikoloji, tarih, güncel olaylar, göçmenlik olgusu, intihar, intihal, saçmalık, özgürlük kavramları ışığında, sanat ile metin arasındaki olası mesafeleri irdeliyor. Sanat, Eleştiri ve Bazı Şeyler, sanatın farklı zamanlarda, farklı yerlerde ve farklı durumlarda bağ kurabileceği “her şey”le ilgiliya da kendi sınırlarını zorladığı, o sınırı ihlal ettiği ve ötesine geçtiği anlardaki “bazı şeyler” ile.