Saray Adabı Kitabü't-Tac fi Ahlaki'l-Müluk

Stok Kodu:
9786055245665
Boyut:
16.50x24.00
Sayfa Sayısı:
101
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-04
Çeviren:
Ali Benli
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
9786055245665
478467
Saray Adabı
Saray Adabı Kitabü't-Tac fi Ahlaki'l-Müluk
16.50

Arap edebiyatçılarının ve Mu‘tezilî din bilginlerinin önde gelen siması olan Cahız'a ait Saray Adabı başlıklı eser devlet başkanlarının yaşamları söz konusu olduğunda “mahrem” olarak nitelenmesi mümkün olan ve hakkında geniş bilgiler elde etmenin pek de imkan dahilinde olmadığı bir kesite odaklanmaktadır.

Eserde halife/hükümdarların gündelik yaşamları ve özellikle eğlence hayatlarına yer verilmekte; yöneticilerin huzuruna çıkma yetkisi bulunanlara bu çerçevede bir davranış rehberi sunulmaktadır. Dört halife sonrası değişen devlet yapısı içerisinde Arapların kısmen yabancı olduğu bu unsurlar için gösterilen adres umumiyetle Sasani tecrübesidir. Nispeten Hint ve Bizans tecrübelerine de yer verilirken konu âdeta tüm devletler için geçerli, ortak aklın ürünü bir gelenekler zincirine işaret edilirmişçesine ele alınmaktadır. Eserde anlatılanlar daha çok, tabir caizse, “bürokratik gelenek” denilebilecek bazı hususiyetlere ve dini nasların doğrudan düzenlemediği alanlara yönelik değerlendirmeler içermektedir.

Saray Adabı, Siyaseti Yeniden Düşünmek alt-dizisi içerisinde daha önce yayınlanan Tahir b. Hüseyin'in Siyasi Nasihatname'si ile birlikte İslam dünyasında siyasi düşünce alanında kaleme alınan ilk eserlerdendir.

Arap edebiyatçılarının ve Mu‘tezilî din bilginlerinin önde gelen siması olan Cahız'a ait Saray Adabı başlıklı eser devlet başkanlarının yaşamları söz konusu olduğunda “mahrem” olarak nitelenmesi mümkün olan ve hakkında geniş bilgiler elde etmenin pek de imkan dahilinde olmadığı bir kesite odaklanmaktadır.

Eserde halife/hükümdarların gündelik yaşamları ve özellikle eğlence hayatlarına yer verilmekte; yöneticilerin huzuruna çıkma yetkisi bulunanlara bu çerçevede bir davranış rehberi sunulmaktadır. Dört halife sonrası değişen devlet yapısı içerisinde Arapların kısmen yabancı olduğu bu unsurlar için gösterilen adres umumiyetle Sasani tecrübesidir. Nispeten Hint ve Bizans tecrübelerine de yer verilirken konu âdeta tüm devletler için geçerli, ortak aklın ürünü bir gelenekler zincirine işaret edilirmişçesine ele alınmaktadır. Eserde anlatılanlar daha çok, tabir caizse, “bürokratik gelenek” denilebilecek bazı hususiyetlere ve dini nasların doğrudan düzenlemediği alanlara yönelik değerlendirmeler içermektedir.

Saray Adabı, Siyaseti Yeniden Düşünmek alt-dizisi içerisinde daha önce yayınlanan Tahir b. Hüseyin'in Siyasi Nasihatname'si ile birlikte İslam dünyasında siyasi düşünce alanında kaleme alınan ilk eserlerdendir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat