Virdler Cenab-ı Hakk'a yakınlık kazanmak, maneviyat yolunda ilerlemek amacıyla okunduğu gibi sıkıntılardan kazalardan, belalardan, hastalık ve elemlerden kurtulmak, düşmanlardan güvende olmak gibi dünya hayatıyla ilgili dilekler için de okunur. Virdler ve zikirler imanı kuvvetlendirir. İmandaki, sağlamlık, Hak Teala'nın kulun üzerindeki lütfunu çoğaltır, manevi makamların kazanılmasına sebep olur. Manasını bilip bunlar üzerinde düşünerek dua etmenin, duanın amacına ulaşmasında etkili olduğu, ilmi ve imanı artırdığı bildirilmiştir. Kalbe doğan manalara "vecd" ve "varide" denir. Vird, varidelere vesile olduğundan "virdi olmayanın varidi olmaz" denmiştir. Sultan Abdülazik zamanında taş basması olarak basılan bu kitap, birçok tefsirler ve kaynak eserler incelenerek hazırlanmış, ıstılahlar ve kavramlar derinlemesine açıklanmış, evradın okunma adabı ve şartları gösterilmiştir. Ayetlerin tasavvufi tefsirlerine de yer verilmiş, vücud ve maneviyat mertebeleri anlatılmıştır.
Virdler Cenab-ı Hakk'a yakınlık kazanmak, maneviyat yolunda ilerlemek amacıyla okunduğu gibi sıkıntılardan kazalardan, belalardan, hastalık ve elemlerden kurtulmak, düşmanlardan güvende olmak gibi dünya hayatıyla ilgili dilekler için de okunur. Virdler ve zikirler imanı kuvvetlendirir. İmandaki, sağlamlık, Hak Teala'nın kulun üzerindeki lütfunu çoğaltır, manevi makamların kazanılmasına sebep olur. Manasını bilip bunlar üzerinde düşünerek dua etmenin, duanın amacına ulaşmasında etkili olduğu, ilmi ve imanı artırdığı bildirilmiştir. Kalbe doğan manalara "vecd" ve "varide" denir. Vird, varidelere vesile olduğundan "virdi olmayanın varidi olmaz" denmiştir. Sultan Abdülazik zamanında taş basması olarak basılan bu kitap, birçok tefsirler ve kaynak eserler incelenerek hazırlanmış, ıstılahlar ve kavramlar derinlemesine açıklanmış, evradın okunma adabı ve şartları gösterilmiştir. Ayetlerin tasavvufi tefsirlerine de yer verilmiş, vücud ve maneviyat mertebeleri anlatılmıştır.