Prof. İlhan Arsel bu kitabında, İslam dininin esas itibarıyla "eşitlik" dini olduğunu, insanlar arasında ayrıcalık yaratmadığını, ümmetleri (kavimleri ve milletleri) birbirlerinden üstün kılmadıını iddia eden ve bu iddialarını özellikle Kur'an'ın Hucurât ve Nisâ surelerindeki ayetlere dayandırarak örnekler veren İslamcılara şu yanıtı veriyor: "Kuşkusuz ki, bu tür hükümleri ve örnekleri üstünkörü okumakla yetinecek olursak, İslamda eşitlik ilkesinin var oludğunu sanırız. Fakat bunları dikkatlice inceleyecek ve bu arada eşitliği kökünden yok eden diğer hükümlere göz atacak olursak, Muhammed'in tanımladığı Tanrı'nın, insanlar arasında eşitlik yaratmayı aklından bile geçirmediğini görürüz. Aksine, eşitsizliği doğal bilmiş ve eşitsiz bir düzen yaratmayı kendisi bakımından övünülecek bir şey saymıştır." Şeriatın "eşitsizlik" esasına dayandığını ileri süren Arsel, konuyu bizzat Kur'an'dan aldığı ayetler ve hadisler ışığında incelemektedir.
Prof. İlhan Arsel bu kitabında, İslam dininin esas itibarıyla "eşitlik" dini olduğunu, insanlar arasında ayrıcalık yaratmadığını, ümmetleri (kavimleri ve milletleri) birbirlerinden üstün kılmadıını iddia eden ve bu iddialarını özellikle Kur'an'ın Hucurât ve Nisâ surelerindeki ayetlere dayandırarak örnekler veren İslamcılara şu yanıtı veriyor: "Kuşkusuz ki, bu tür hükümleri ve örnekleri üstünkörü okumakla yetinecek olursak, İslamda eşitlik ilkesinin var oludğunu sanırız. Fakat bunları dikkatlice inceleyecek ve bu arada eşitliği kökünden yok eden diğer hükümlere göz atacak olursak, Muhammed'in tanımladığı Tanrı'nın, insanlar arasında eşitlik yaratmayı aklından bile geçirmediğini görürüz. Aksine, eşitsizliği doğal bilmiş ve eşitsiz bir düzen yaratmayı kendisi bakımından övünülecek bir şey saymıştır." Şeriatın "eşitsizlik" esasına dayandığını ileri süren Arsel, konuyu bizzat Kur'an'dan aldığı ayetler ve hadisler ışığında incelemektedir.