Poetikasını “Benim için şiir büyük harfle yazılan Tarih'e mütevazı bir isyan, bir meydan okumadır. Şairin ödevi tarih kitaplarının hiçbir zaman yazmadığı, yazmayacağı şeyleri yazmaktır. Sarı iskarpinleri olsun isteyen delikanlıyı, Sivaslı karıncayı, Fahriye ablayı…” sözleriyle özetleyen M. Bülent Kılıç, uzun, çarpıcı, soluk soluğa okunan tek bir şiirden oluşan Sımoğlu Süleyman Kıssasıile poetikasıyla bütünüyle örtüşüyor.
Şiire İranlı ressam Nazar Mousavinia'nın resimleri eşlik ediyor.
“ama madem ki vurdum onları
madem ki usulca öldün sen
oturup ağlayabilirim artık, hatırlayarak eski zamanları
dipçiğimle eşeleyerek külleri
sıyırarak uykunun çiğ etini gecenin kemiğinden
(buz tutmuş gölde yalnız bir balık
nasıl duyarsa çarptığı yüzeyin sağır yangısını avurtlarında
ve yaşarsa belli etmeden kimselere bunu)”
Poetikasını “Benim için şiir büyük harfle yazılan Tarih'e mütevazı bir isyan, bir meydan okumadır. Şairin ödevi tarih kitaplarının hiçbir zaman yazmadığı, yazmayacağı şeyleri yazmaktır. Sarı iskarpinleri olsun isteyen delikanlıyı, Sivaslı karıncayı, Fahriye ablayı…” sözleriyle özetleyen M. Bülent Kılıç, uzun, çarpıcı, soluk soluğa okunan tek bir şiirden oluşan Sımoğlu Süleyman Kıssasıile poetikasıyla bütünüyle örtüşüyor.
Şiire İranlı ressam Nazar Mousavinia'nın resimleri eşlik ediyor.
“ama madem ki vurdum onları
madem ki usulca öldün sen
oturup ağlayabilirim artık, hatırlayarak eski zamanları
dipçiğimle eşeleyerek külleri
sıyırarak uykunun çiğ etini gecenin kemiğinden
(buz tutmuş gölde yalnız bir balık
nasıl duyarsa çarptığı yüzeyin sağır yangısını avurtlarında
ve yaşarsa belli etmeden kimselere bunu)”