Tuğrul Çakar, ‘‘Siyah-Beyaz Masallar''dan önce yayınladıklarıyla, Göz ile Söz'ü birleştirme ve birarada işleme ustalığını göstermişti. Buradaysa, geliştirdiği ustalığın Göz'ünğ kendi temel etkinlik alanının ‘cemaat'ine çeviriyor ‘fotograficiler'in ‘fotografisi'ni çekiyor...
Ama Söz'ü de unutmadan: ‘‘Masal''laştırıyor fotograf dünyamızı. O dünya çoğumuza üyesi olmayanlara yabancı, tabi ki; zaten Çakar da türlü ‘kamuflaj'lar kullanıyor, o dünyanın ‘mensuban'ını betimlerken, ama, yer yer kahkahalarla okuduğumuz metinler, bir yandan da, ‘matrak'lıklarının arkasından, ‘cemaatleşme'nin sorunlarını, giderek sakıncalarını anımsatıyor bize aslında hepimize ortak bir tarihe geri götürüyor bizi...
O ‘mensuban', herhalde, tek tek tanıyacaklardır kendilerini, Çakar'ın ‘‘Masallar'ını okurken, ama, biz de, o ‘cemaat'in içinde yer almayanlar; ama onun içinde yer aldığı toplum üyeleri, olarak, belki, kendi yerlerimizle ilgili ipuçları bulabiliriz, bu ‘‘Masallar''da... -Oruç Aruoba-
Tuğrul Çakar, ‘‘Siyah-Beyaz Masallar''dan önce yayınladıklarıyla, Göz ile Söz'ü birleştirme ve birarada işleme ustalığını göstermişti. Buradaysa, geliştirdiği ustalığın Göz'ünğ kendi temel etkinlik alanının ‘cemaat'ine çeviriyor ‘fotograficiler'in ‘fotografisi'ni çekiyor...
Ama Söz'ü de unutmadan: ‘‘Masal''laştırıyor fotograf dünyamızı. O dünya çoğumuza üyesi olmayanlara yabancı, tabi ki; zaten Çakar da türlü ‘kamuflaj'lar kullanıyor, o dünyanın ‘mensuban'ını betimlerken, ama, yer yer kahkahalarla okuduğumuz metinler, bir yandan da, ‘matrak'lıklarının arkasından, ‘cemaatleşme'nin sorunlarını, giderek sakıncalarını anımsatıyor bize aslında hepimize ortak bir tarihe geri götürüyor bizi...
O ‘mensuban', herhalde, tek tek tanıyacaklardır kendilerini, Çakar'ın ‘‘Masallar'ını okurken, ama, biz de, o ‘cemaat'in içinde yer almayanlar; ama onun içinde yer aldığı toplum üyeleri, olarak, belki, kendi yerlerimizle ilgili ipuçları bulabiliriz, bu ‘‘Masallar''da... -Oruç Aruoba-