. . . Karaçay halkı ise sair kabileden ziyade da‘vayı İslamiyede ve lisanları Nogaya ohşar Türki olup tarafımızdan bil-istid‘a der-saadetten vârid olan kazut efendilerden bir kadı göndermişler ve beynel-ahâli ahkâm-ı şer‘iyye icrâ olunmakta ve şimdiye kadar eslafda bu davanın vuku‘u mesbuk olmayıp kabâ'ilin gayetinde verayı hududda vâki olmuş bir halk olup. . .
. . . Karaçay halkı diğer (Kafkas) kabilelere göre ziyadesiyle İslam dinine intisap etmiş bir kabile olup dilleri Nogay diline benzer bir Türk dilidir. (Kafkas) kabilelerinin Rusya ile sınır olan bölgesinde yaşamaktadırlar. Evvelden beri arzu ettikleri üzere tarafımızdan kendilerine İstanbul'daki kadılardan bir kadı gönderilmiş olup binaenaleyh şimdi orada şeriat hükümleri icra olunmaktadır . . .
Trabzon Valisi ve Anapa Muhafızı Hasan Paşa'nın Sadrazam'a yazdığı mektuptan.
27 Cemaziye'l-evvel 1243 (16 Aralık 1827)
BOA HAT 1087 44255-B 27 Ca 1243
. . . Karaçay halkı ise sair kabileden ziyade da‘vayı İslamiyede ve lisanları Nogaya ohşar Türki olup tarafımızdan bil-istid‘a der-saadetten vârid olan kazut efendilerden bir kadı göndermişler ve beynel-ahâli ahkâm-ı şer‘iyye icrâ olunmakta ve şimdiye kadar eslafda bu davanın vuku‘u mesbuk olmayıp kabâ'ilin gayetinde verayı hududda vâki olmuş bir halk olup. . .
. . . Karaçay halkı diğer (Kafkas) kabilelere göre ziyadesiyle İslam dinine intisap etmiş bir kabile olup dilleri Nogay diline benzer bir Türk dilidir. (Kafkas) kabilelerinin Rusya ile sınır olan bölgesinde yaşamaktadırlar. Evvelden beri arzu ettikleri üzere tarafımızdan kendilerine İstanbul'daki kadılardan bir kadı gönderilmiş olup binaenaleyh şimdi orada şeriat hükümleri icra olunmaktadır . . .
Trabzon Valisi ve Anapa Muhafızı Hasan Paşa'nın Sadrazam'a yazdığı mektuptan.
27 Cemaziye'l-evvel 1243 (16 Aralık 1827)
BOA HAT 1087 44255-B 27 Ca 1243