Bir sUfİ sözünde “Allah'a ulaştıran yollar insanların nefesleri/nefisleri adedincedir” denilir. Şüphesiz yolların çokluğu, yola rehbersiz koyulmayı içermiyor. Çünkü rehbersiz yapılan yolculukların vuslatı ya imkansızdır veya pek zordur. Usulsüzlüğün vusûlsüzlük olduğu çok bilindik bir söz olarak gelmekte kulaklarımıza.
Muhammed el-Hanİ, Behcetü's Seniyye adlı eseri Nakşbendiyye tarikatinin adabını içeren en önemli eserlerden birisidir. Bu eser Halidiyye yolunun usul ve adabıyla hatm-i hacegan, rabıta gibi bazı terimler, mürid ve mürşidin riayet etmesi gereken adab, Nakşbendiye tarikatında zikir ve evrad almak, Nakşbendiye'de Allah'a vasıl olmanın yolları ve tarİkatın temel prensipleri hakkında genel bilgiler verilmiştir.
Ayrıca bu eserde Bahaeddin Nakşbend, İmam-ı Rabbani ve Halid el-Bağdadİ'nin hayat ve menkıbeleri yer almaktadır. Daha sade bir çeviriyle dilimize Sufiyye adabı olarak kazandırdığımız çalışmaya Halidiyye koluna ait silsilede geçen zevatın terceme-i halleri de eklenmiştir. Müellif, eserinin mukaddimesinde, söz konusu eserini Hak yolcularını gayrete getirip şevklerini artırmak için yazdığını bildiriyor. Cenab-ı Allah, Hak yolcularını yolculuklarında muvaffak kılsın. (amin)
Bir sUfİ sözünde “Allah'a ulaştıran yollar insanların nefesleri/nefisleri adedincedir” denilir. Şüphesiz yolların çokluğu, yola rehbersiz koyulmayı içermiyor. Çünkü rehbersiz yapılan yolculukların vuslatı ya imkansızdır veya pek zordur. Usulsüzlüğün vusûlsüzlük olduğu çok bilindik bir söz olarak gelmekte kulaklarımıza.
Muhammed el-Hanİ, Behcetü's Seniyye adlı eseri Nakşbendiyye tarikatinin adabını içeren en önemli eserlerden birisidir. Bu eser Halidiyye yolunun usul ve adabıyla hatm-i hacegan, rabıta gibi bazı terimler, mürid ve mürşidin riayet etmesi gereken adab, Nakşbendiye tarikatında zikir ve evrad almak, Nakşbendiye'de Allah'a vasıl olmanın yolları ve tarİkatın temel prensipleri hakkında genel bilgiler verilmiştir.
Ayrıca bu eserde Bahaeddin Nakşbend, İmam-ı Rabbani ve Halid el-Bağdadİ'nin hayat ve menkıbeleri yer almaktadır. Daha sade bir çeviriyle dilimize Sufiyye adabı olarak kazandırdığımız çalışmaya Halidiyye koluna ait silsilede geçen zevatın terceme-i halleri de eklenmiştir. Müellif, eserinin mukaddimesinde, söz konusu eserini Hak yolcularını gayrete getirip şevklerini artırmak için yazdığını bildiriyor. Cenab-ı Allah, Hak yolcularını yolculuklarında muvaffak kılsın. (amin)