Leibniz, “Niçin hiçbir şey yok değil de bir şeyler var ve tüm bu var olanlar niçin var olmuşlardır?” diyerek varlığın gizemine dikkat çekerken, Hawking, “Evrenin doğası nedir? Onun içindeki yerimiz ne, O ve biz nereden geldik? Evren niçin böyle?” şeklindeki sorularla insanın kozmik sistemdeki anlam arayışına vurgu yapmaktaydı. Anlam arayışı içerisinde olanlara göre bu soruların muhtemel cevapları vardır ve olmalıdır. Bu cevaplardan şüphesiz en önemlisi evrenin ilahi bir varlık olan Tanrı tarafından bir amaç doğrultusunda tasarlandığıdır. Bu kitapta, felsefe ve teolojiye konu olmasından dolayı Batı düşüncesinde ‘tasarım' ve özellikle ‘akıllı tasarım' konusunun rasyonel ve ampirik temelleri irdelenerek bilim, felsefe ve dinin bu düşünceye neler katabileceği tartışılıyor.
Leibniz, “Niçin hiçbir şey yok değil de bir şeyler var ve tüm bu var olanlar niçin var olmuşlardır?” diyerek varlığın gizemine dikkat çekerken, Hawking, “Evrenin doğası nedir? Onun içindeki yerimiz ne, O ve biz nereden geldik? Evren niçin böyle?” şeklindeki sorularla insanın kozmik sistemdeki anlam arayışına vurgu yapmaktaydı. Anlam arayışı içerisinde olanlara göre bu soruların muhtemel cevapları vardır ve olmalıdır. Bu cevaplardan şüphesiz en önemlisi evrenin ilahi bir varlık olan Tanrı tarafından bir amaç doğrultusunda tasarlandığıdır. Bu kitapta, felsefe ve teolojiye konu olmasından dolayı Batı düşüncesinde ‘tasarım' ve özellikle ‘akıllı tasarım' konusunun rasyonel ve ampirik temelleri irdelenerek bilim, felsefe ve dinin bu düşünceye neler katabileceği tartışılıyor.