İkinci El
Hayata bilgece bakan, insan gerçekliğini o bakışını yansılarıyla irdeleyen Kemal Demirel, denemeler, öyküler ve oyunlarıyla çağının çağdaşı olma bilincini bizlere yansıtır. İnsanın varoluşsal gerçeğinin arayışını dile getiren Tanrı'nın Yedinci Günü, bir bakıma ounun deneme anlayışının özünü oluşturur. İnsana doğru giden, insanın doğasallığını varlık / yokluk ikilemi ekseninde irdeleyen, insanbilimsel bir söylem kuran Demirel, yazınsal denemenin sınırlarını genişletir böylece.
İnsanlığın yüzyıllardır süregelen düşünüş / kavrayış / algılayış biçiminin yansılarını yazısının debisi kılan o algı kapısından, insanlığın soylu serüveninin kapılarında gezindirir okurunu.
Her bir yazısının ucuyla bizleri çıkardığı yolculuk gün gün zamanı, çağı aydınlatacak bilinçlilikte kaleme alınmış.
Tanrı'nın Yedinci Günü, bir deneme ustasının bilgece sözlerinden oluşmuyor yalnızca, insana doğru yürüyüşünün bilinç ışığını taşıyor okura.
İkinci El
Hayata bilgece bakan, insan gerçekliğini o bakışını yansılarıyla irdeleyen Kemal Demirel, denemeler, öyküler ve oyunlarıyla çağının çağdaşı olma bilincini bizlere yansıtır. İnsanın varoluşsal gerçeğinin arayışını dile getiren Tanrı'nın Yedinci Günü, bir bakıma ounun deneme anlayışının özünü oluşturur. İnsana doğru giden, insanın doğasallığını varlık / yokluk ikilemi ekseninde irdeleyen, insanbilimsel bir söylem kuran Demirel, yazınsal denemenin sınırlarını genişletir böylece.
İnsanlığın yüzyıllardır süregelen düşünüş / kavrayış / algılayış biçiminin yansılarını yazısının debisi kılan o algı kapısından, insanlığın soylu serüveninin kapılarında gezindirir okurunu.
Her bir yazısının ucuyla bizleri çıkardığı yolculuk gün gün zamanı, çağı aydınlatacak bilinçlilikte kaleme alınmış.
Tanrı'nın Yedinci Günü, bir deneme ustasının bilgece sözlerinden oluşmuyor yalnızca, insana doğru yürüyüşünün bilinç ışığını taşıyor okura.