Konya Çölü'nün, Kürtlükle tanışıklığı bilindiğinin aksine çok eskidir. Konya'yı keşfeden Pers ordusunun “Okçu Kürtleri”ni ,zamanla İslam Ordusundaki cihatçı Kürtler , daha sonra Selçuklular döneminde Sivas Kürtleri ve Doğu Toroslar'ın Lek Kürtleri takip eder.
Osmanlı'nın erken dönemlerinde Konya dolaylarına gelen Kürtler de dahil bu saydıklarımız bu kadim çölün diğer halklarına karışıp eriyip gittiler. Geriye nasyonalitelerinden esinlenerek adlandırılan mekânları kaldı.Osmanlı'nın geç dönemlerinde, Konya'ya “Aşiret” olarak gelen ,sürülen ya da “iskan” edilen Kürtler ; prototip Kürtlerin aksine varlıklarını korudular, eriyip gitmediler. Kültürel ve nasyonal değerlerini korudular. Günümüzde de Kürdistan'dan uzak bir coğrafyada ,ana Kürtlüğün değerli bir parçası olarak kürt ulusal davasına sahip çıkıyorlar.
“Kitlesel olarak Konyada'ki Kürt varlığınının yanı sıra , popüler Kürt şahısların Konya'daki varlıkları da bu ulusal ve sınıfsal davanın kaçınılmaz bir sonucudur, Keza “öteki” olmanın kaçınılmaz tepkiselliğinin ve sınıf mücadelesinin sonucu olarak daha çok sol cenahta yer alan Kürt entelijansının sürüldüğü yerlerden biridir Konya.
Ruhî Su, Yılmaz Güney, Yaşar Kaya , Cemşid Bender bunlardan bazılarıdır.
Velhasıl “tarih içinde Konya” , eski çağlardaki gibi günümüzde de Kürt tarihinin Kürdistan'dan uzak bir yapıtaşı olarak güncelliğini korumaktadır
Konya Çölü'nün, Kürtlükle tanışıklığı bilindiğinin aksine çok eskidir. Konya'yı keşfeden Pers ordusunun “Okçu Kürtleri”ni ,zamanla İslam Ordusundaki cihatçı Kürtler , daha sonra Selçuklular döneminde Sivas Kürtleri ve Doğu Toroslar'ın Lek Kürtleri takip eder.
Osmanlı'nın erken dönemlerinde Konya dolaylarına gelen Kürtler de dahil bu saydıklarımız bu kadim çölün diğer halklarına karışıp eriyip gittiler. Geriye nasyonalitelerinden esinlenerek adlandırılan mekânları kaldı.Osmanlı'nın geç dönemlerinde, Konya'ya “Aşiret” olarak gelen ,sürülen ya da “iskan” edilen Kürtler ; prototip Kürtlerin aksine varlıklarını korudular, eriyip gitmediler. Kültürel ve nasyonal değerlerini korudular. Günümüzde de Kürdistan'dan uzak bir coğrafyada ,ana Kürtlüğün değerli bir parçası olarak kürt ulusal davasına sahip çıkıyorlar.
“Kitlesel olarak Konyada'ki Kürt varlığınının yanı sıra , popüler Kürt şahısların Konya'daki varlıkları da bu ulusal ve sınıfsal davanın kaçınılmaz bir sonucudur, Keza “öteki” olmanın kaçınılmaz tepkiselliğinin ve sınıf mücadelesinin sonucu olarak daha çok sol cenahta yer alan Kürt entelijansının sürüldüğü yerlerden biridir Konya.
Ruhî Su, Yılmaz Güney, Yaşar Kaya , Cemşid Bender bunlardan bazılarıdır.
Velhasıl “tarih içinde Konya” , eski çağlardaki gibi günümüzde de Kürt tarihinin Kürdistan'dan uzak bir yapıtaşı olarak güncelliğini korumaktadır