Girizgâh
tesmeralsekdiz bir buçuk yıl önce, genel tartışması video sanatı etrafında şekillenen bir bülten olarak, İzmir, Ankara ve İstanbul’da dolaşıma girmişti. Daha sonra ulaşılabilirlik açısından ve de web olanaklarından yararlanmak amacıyla kısa bir süre önce taşındığı tesmeralsekdiznoktaorg’dan yayına devam etti. Tartışmaların, yazıların, konuşmaların ve sıkıntıların başka bir platforma taşınması gerekliliği doğdu. Algı yayınevi bu kitap-dergi fikrine sıcak yaklaşınca, biz de bir ifade alanı gerekliliği hissiyatıyla harekete geçip ilk sayımızın helecanlı koşuşturmasına başladık.
Bu sayıda Rafet Arslan, Sokak Sanatı dosyasını hazırladı. Farklı yol ve deneyimlerden, bazen merkezden bazen çevreden, soruşturmalar üzerinden gündelik ve güncel olana ilişkin önemli derinlikler yakalamaya çalıştı. Mülakatlar ve sokak deneyimleriyle birlikte sokağın mekansallığını sorgulayan ve bu sorgulama üzerinden sanatsallığa ilişkin sorular açmasını umduğumuz sokak sanatı dosyasını takip edebilirsiniz.
Kanada’dan Donato Totaro’nun sıcak yaklaşımı ve desteğiyle Deleuze’ün sinema teorisine ilişkin üç yazısının çevirisini yayımlıyoruz. Ayrıca konuyla bağlantılı olarak böyle bir dosya hazırlamamızın mahiyetini de açıklaması babında Deleuze’ün Cinema 2 kitabından bir bölümün çevirisini de ekledik. Yine bu metinlerin, sinemasal ve felsefi ayrımının belirlenemezliğinde, sinemayı genel birtakım teorilerin yeni bir uygulama alanı olarak ‘oku’yan teorilere bel bağlamaksızın, sinemaya, sanatsal olana ve Deleuzecü düşünceye dair kadrajlarası notlar yakalamaya yardımcı olacağını umuyoruz.
Katkıda bulunan tüm dostlarımıza çok teşekkür ediyoruz; onlar olmasa, kitap daha az özenle hazırlanabilir, daha çok eksik içerirdi.
İçindekiler
Dosya: Sokak Sanatı
Sokak Nereye Düşer?/ Rafet Arslan ..07
Sokağın Sanatı İçin Yoldan Çıkmış Manifesto/ Perşembe ..10
Grafiti Sözlüğü/ Cemal Akyüz ..12
Havale Geçirme Deneyimleri
Turbo ..14
Burak Delier ..17
Fatih Balcı ..22
Erman Akçay ..25
EXTRAMÜCADELE ..29
SLAG (Sürrealist Londra Eylem Grubu) ..31
Cins ..35
Ayşe Özkan ..39
Halil Vurucuoğlu ..42
Serhat Köksal ..44
Cobi ..56
Onur Akyıl ..60
Zagreb Grafiti/ Cemal Akyüz ..62
Çıkartma Şehri Stockholm/ Cemal Akyüz ..65
Sokaklar geçiyorum... Lizbon/ Cemal Akyüz ..67
Banksy ya da sokağın ruhu!/ Rafet Arslan ..69
Sokak Sanatı Terennümleri/ Emre Koyuncu ..72
Y‘oluş’larda Sokak Sanatı/ Eren Barış ..75
Dosya: Gilles Deleuze ve Sinema Teorisi
Gilles Deleuze’ün Bergsoncu Film Projesi
Sinema 1: Hareket-İmaj/ Donato Totaro ..78
Sinema 2: Zaman- İmaj/ Donato Totaro ..88
Deleuzecü Film Analizi : The Skin of the Film / Donato Totaro ..96
Sinema Kuramına Neden Gerek Var?/ Gilles Deleuze ..109
Girizgâh
tesmeralsekdiz bir buçuk yıl önce, genel tartışması video sanatı etrafında şekillenen bir bülten olarak, İzmir, Ankara ve İstanbul’da dolaşıma girmişti. Daha sonra ulaşılabilirlik açısından ve de web olanaklarından yararlanmak amacıyla kısa bir süre önce taşındığı tesmeralsekdiznoktaorg’dan yayına devam etti. Tartışmaların, yazıların, konuşmaların ve sıkıntıların başka bir platforma taşınması gerekliliği doğdu. Algı yayınevi bu kitap-dergi fikrine sıcak yaklaşınca, biz de bir ifade alanı gerekliliği hissiyatıyla harekete geçip ilk sayımızın helecanlı koşuşturmasına başladık.
Bu sayıda Rafet Arslan, Sokak Sanatı dosyasını hazırladı. Farklı yol ve deneyimlerden, bazen merkezden bazen çevreden, soruşturmalar üzerinden gündelik ve güncel olana ilişkin önemli derinlikler yakalamaya çalıştı. Mülakatlar ve sokak deneyimleriyle birlikte sokağın mekansallığını sorgulayan ve bu sorgulama üzerinden sanatsallığa ilişkin sorular açmasını umduğumuz sokak sanatı dosyasını takip edebilirsiniz.
Kanada’dan Donato Totaro’nun sıcak yaklaşımı ve desteğiyle Deleuze’ün sinema teorisine ilişkin üç yazısının çevirisini yayımlıyoruz. Ayrıca konuyla bağlantılı olarak böyle bir dosya hazırlamamızın mahiyetini de açıklaması babında Deleuze’ün Cinema 2 kitabından bir bölümün çevirisini de ekledik. Yine bu metinlerin, sinemasal ve felsefi ayrımının belirlenemezliğinde, sinemayı genel birtakım teorilerin yeni bir uygulama alanı olarak ‘oku’yan teorilere bel bağlamaksızın, sinemaya, sanatsal olana ve Deleuzecü düşünceye dair kadrajlarası notlar yakalamaya yardımcı olacağını umuyoruz.
Katkıda bulunan tüm dostlarımıza çok teşekkür ediyoruz; onlar olmasa, kitap daha az özenle hazırlanabilir, daha çok eksik içerirdi.
İçindekiler
Dosya: Sokak Sanatı
Sokak Nereye Düşer?/ Rafet Arslan ..07
Sokağın Sanatı İçin Yoldan Çıkmış Manifesto/ Perşembe ..10
Grafiti Sözlüğü/ Cemal Akyüz ..12
Havale Geçirme Deneyimleri
Turbo ..14
Burak Delier ..17
Fatih Balcı ..22
Erman Akçay ..25
EXTRAMÜCADELE ..29
SLAG (Sürrealist Londra Eylem Grubu) ..31
Cins ..35
Ayşe Özkan ..39
Halil Vurucuoğlu ..42
Serhat Köksal ..44
Cobi ..56
Onur Akyıl ..60
Zagreb Grafiti/ Cemal Akyüz ..62
Çıkartma Şehri Stockholm/ Cemal Akyüz ..65
Sokaklar geçiyorum... Lizbon/ Cemal Akyüz ..67
Banksy ya da sokağın ruhu!/ Rafet Arslan ..69
Sokak Sanatı Terennümleri/ Emre Koyuncu ..72
Y‘oluş’larda Sokak Sanatı/ Eren Barış ..75
Dosya: Gilles Deleuze ve Sinema Teorisi
Gilles Deleuze’ün Bergsoncu Film Projesi
Sinema 1: Hareket-İmaj/ Donato Totaro ..78
Sinema 2: Zaman- İmaj/ Donato Totaro ..88
Deleuzecü Film Analizi : The Skin of the Film / Donato Totaro ..96
Sinema Kuramına Neden Gerek Var?/ Gilles Deleuze ..109