Mehmet Akan, Brecht'den uyarladığı "Feleknaz Hatun ile Gülizar Kızın Analık Davası" adlı oyunundan Breht'in tiyatro yapısını korurken onu geleneksel tiyatromuzun öğeleriyle bezer. Halk motiflerinden, köy oyunlarından, müzikte yerel çizgilerden yararlanır. Aynı şekilde "Hikaye-i Mahmud Bedreddin" seyirlik oyunların, geleneksel danlarımızın, taziyelerin bir sentezidir. Ortaya koyduğu ritüel niteliğinde ilginç bir dramatik türdür. Yöresel olanı vurgulayan, bunu aşarak evrenseli yakalayan bir bütün... "Ham Hum Şaralop" ise çağdaş bir ortaoyunu uyarlamasıdır. Akan, bu çalışmalarında elindeki zengin malzemeyi çağdaş tiyatro anlayışıyla tartışmaya açar.
Mehmet Akan, Brecht'den uyarladığı "Feleknaz Hatun ile Gülizar Kızın Analık Davası" adlı oyunundan Breht'in tiyatro yapısını korurken onu geleneksel tiyatromuzun öğeleriyle bezer. Halk motiflerinden, köy oyunlarından, müzikte yerel çizgilerden yararlanır. Aynı şekilde "Hikaye-i Mahmud Bedreddin" seyirlik oyunların, geleneksel danlarımızın, taziyelerin bir sentezidir. Ortaya koyduğu ritüel niteliğinde ilginç bir dramatik türdür. Yöresel olanı vurgulayan, bunu aşarak evrenseli yakalayan bir bütün... "Ham Hum Şaralop" ise çağdaş bir ortaoyunu uyarlamasıdır. Akan, bu çalışmalarında elindeki zengin malzemeyi çağdaş tiyatro anlayışıyla tartışmaya açar.