Edebî metinler, çağın ve onu oluşturan sanatçının ruhunu bir ayna gibi yansıtarak geçmişin oluş ve kılışlarını irdeler. Nitekim sanat, insan ruhunun soylu öyküsünü kendi dili ve imkânları dâhilinde bir fark edişler bütününe dönüştürerek yeniden kavramamızı sağlar. Biz de bu çalışmamızda İkinci Yeni şairleri arasında olan Turgut Uyar'ın şiirlerinin şahsi mitini, bir farkındalıklar bütününe dönüştürerek “Ben” ve “Öteki”nin diyalektik düzleminde yeniden okumaya çalıştık.
Şairin şiirlerinde “Ben” ve “Öteki”nin yarattığı değerler dünyası, onun şiirinin temel eksenini oluşturur. Uyar'ın şiirlerinde “Ben” ve “Öteki”nin değerleri; kavram, kişi, simge, mekân ve izlek olarak birbirini tamamlayıp açımlamaktadır. Bu bağlamda “Turgut Uyar'ın Şiirlerinde “Ben ve Öteki”nin Görüntü Düzeyleri” adlı çalışmamız bir bakıma şairin şahsi mitinin aynası olan “Büyük Saat”in, “Ben” ve “Öteki” düzleminde yeniden okuma çabasıdır. Bu çaba zaman içinde Turgut Uyar'ın insanlık macerasının daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacaktır.
Edebî metinler, çağın ve onu oluşturan sanatçının ruhunu bir ayna gibi yansıtarak geçmişin oluş ve kılışlarını irdeler. Nitekim sanat, insan ruhunun soylu öyküsünü kendi dili ve imkânları dâhilinde bir fark edişler bütününe dönüştürerek yeniden kavramamızı sağlar. Biz de bu çalışmamızda İkinci Yeni şairleri arasında olan Turgut Uyar'ın şiirlerinin şahsi mitini, bir farkındalıklar bütününe dönüştürerek “Ben” ve “Öteki”nin diyalektik düzleminde yeniden okumaya çalıştık.
Şairin şiirlerinde “Ben” ve “Öteki”nin yarattığı değerler dünyası, onun şiirinin temel eksenini oluşturur. Uyar'ın şiirlerinde “Ben” ve “Öteki”nin değerleri; kavram, kişi, simge, mekân ve izlek olarak birbirini tamamlayıp açımlamaktadır. Bu bağlamda “Turgut Uyar'ın Şiirlerinde “Ben ve Öteki”nin Görüntü Düzeyleri” adlı çalışmamız bir bakıma şairin şahsi mitinin aynası olan “Büyük Saat”in, “Ben” ve “Öteki” düzleminde yeniden okuma çabasıdır. Bu çaba zaman içinde Turgut Uyar'ın insanlık macerasının daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacaktır.