Birinci Dünya Savaşı devam etmekte, yalnızca şehirleri değil, geride kalanları da darmadağın etmektedir. İngiltere'de bir hastanedeki savaş tutsaklarını ziyarete giden Leydi Beveridge, orada Almanya'dan tanıdığı biriyle karşılaşır: Kont Johann Dionys Psanek'le. Bu hadiseden kızı Daphne'ye de bahseder ve kocası hala askerde olan Leydi Daphne Kont'u sürekli ziyaret etmeye başlar. Böylece Leydi Daphne'yle Kont arasında adı konulmamış bir ilişki yeşerir ve Daphne'nin kocasının askerden dönmesiyle birlikte, savaşın kaosunun ilişkilerine yansımasına tanıklık ederiz. Savaş, herkesi değiştirmiştir: Arkada kalanları, kazananları ve kaybedenleri. Bütün bir Avrupa savaş sonrası sendromunun pençesinde kıvranmaktadır.
Söz konusu D. H. Lawrence oldu mu, bir aşk hikayesinin altında daima daha fazlası vardır: Uğurböceği de öyle bir hikayedir, karakterler arası diyaloglarda hem Nietzsche'ye hem de savaş karşıtı düşüncelere rastlarız.
Birinci Dünya Savaşı devam etmekte, yalnızca şehirleri değil, geride kalanları da darmadağın etmektedir. İngiltere'de bir hastanedeki savaş tutsaklarını ziyarete giden Leydi Beveridge, orada Almanya'dan tanıdığı biriyle karşılaşır: Kont Johann Dionys Psanek'le. Bu hadiseden kızı Daphne'ye de bahseder ve kocası hala askerde olan Leydi Daphne Kont'u sürekli ziyaret etmeye başlar. Böylece Leydi Daphne'yle Kont arasında adı konulmamış bir ilişki yeşerir ve Daphne'nin kocasının askerden dönmesiyle birlikte, savaşın kaosunun ilişkilerine yansımasına tanıklık ederiz. Savaş, herkesi değiştirmiştir: Arkada kalanları, kazananları ve kaybedenleri. Bütün bir Avrupa savaş sonrası sendromunun pençesinde kıvranmaktadır.
Söz konusu D. H. Lawrence oldu mu, bir aşk hikayesinin altında daima daha fazlası vardır: Uğurböceği de öyle bir hikayedir, karakterler arası diyaloglarda hem Nietzsche'ye hem de savaş karşıtı düşüncelere rastlarız.