‘Ulus'un Dansı, ‘Türk halk oyunları' geleneğine tarihsel, siyasal ve estetik perspektiflerden bakan bir kitap. Halkevleri'nde yürütülen sahneleme alışmalarından günümüze, bu geleneğin icat edilme sürecini inceliyor. Moiseyev ve Riverdance dans topluluklarının oluşturdukları küresel modelleri, folklor dergilerine yansıyan otantiklik tartışmalarını, farklı sahneleme politikalarını, yarışma kriterlerinin ‘sahne düzeni'ni tartışıyor. 1980'li yıllarda sahnede yaşanan ‘kimlik patlaması', melez dans estetiği, ‘sıradan milliyetçi' yaklaşımlar gibi konulara değinirken, bugünün sahne estetiğini anlamlandırmaya da katkıda bulunuyor. Dans, siyaset ve tarih gibi alanların kesişim noktalarında gezinen bu çalışma, bizi gözümüzün alıştığı temsil biçimlerine ‘yeniden bakmaya' çağırıyor.
‘Ulus'un Dansı, ‘Türk halk oyunları' geleneğine tarihsel, siyasal ve estetik perspektiflerden bakan bir kitap. Halkevleri'nde yürütülen sahneleme alışmalarından günümüze, bu geleneğin icat edilme sürecini inceliyor. Moiseyev ve Riverdance dans topluluklarının oluşturdukları küresel modelleri, folklor dergilerine yansıyan otantiklik tartışmalarını, farklı sahneleme politikalarını, yarışma kriterlerinin ‘sahne düzeni'ni tartışıyor. 1980'li yıllarda sahnede yaşanan ‘kimlik patlaması', melez dans estetiği, ‘sıradan milliyetçi' yaklaşımlar gibi konulara değinirken, bugünün sahne estetiğini anlamlandırmaya da katkıda bulunuyor. Dans, siyaset ve tarih gibi alanların kesişim noktalarında gezinen bu çalışma, bizi gözümüzün alıştığı temsil biçimlerine ‘yeniden bakmaya' çağırıyor.