UML ve Dizayn Paternleri C++, Java ve C ile

Stok Kodu:
9786056460852
Boyut:
16.50x24.00
Sayfa Sayısı:
794
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2017-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
Kuşe
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
C++, Java ve C# ile UML ve Dizayn Paternleri
9786056460852
483500
UML ve Dizayn Paternleri
UML ve Dizayn Paternleri C++, Java ve C ile
65.00

C++, Java ve C# ile UML ve Dizayn Paternleri

Nesne yönelimli programlama, günümüzde en sık kullanılan yazılım geliştirme tekniği ancak bu konu programlama dillerinin sözdizim özelliklerinden, sınıf, arayüz, türetme veya sanallık gibi temel alt başlıklarından ibaretmiş gibi algılanmaktadır. Oysa nesne yönelimli programlama denilince bilinmesi gereken konular; modelleme, dizayn prensipleri, paternler ve UML notasyonudur. Bu kitap sayılan konuları üç dilde ve örneklerle ele almaktadır.

Kitabın hedeflediği okuyucu kitlesi sadece bu dilleri öğrenmekte olan kişiler değil aksine halihazırda bu dilleri kullanarak uygulama geliştiren ancak kariyerinde yazılım mimarı, proje yöneticisi gibi unvanları hedefleyen yazılımcılardır. Özellikle üniversitelerdeki (yazılım mühendisliği, yazılım mimarisi, nesne yönelimli programlama vb) dersler için akademik kaynak niteliğindedir. Kitaptaki tüm konular örneklerle anlatılmakta ve bölüm sonlarında sorular yer almaktadır. Ayrıca kitabın bir bölümü yazar tarafından “proje örnekleri” diye nitelenen çeşitli teknolojilere ilişkin daha kapsamlı uygulamalara ayrılmıştır. Bu bölümde ön plana çıkan olgu; katmanlı mimariye göre uygulama geliştirmedir. Kitapta ek bir bölüm olarak giriş seviyesinde ve okuyucuya proje yönetimi hakkında genel kültür kazandırmak amacıyla XP, Scrum, MSF, RUP gibi metodolojiler ele alınmaktadır.

  • UML (Unified Modelling Language)
  • Tasarım ve Paketleme Prensipleri
  • Dizayn Paternlere Giriş ve Temel Kavramlar
  • Nesne Oluşturulmasına/Yaratılmasına İlişkin (Creational) Patern'ler
  • Davranışsal (Behavioral) Patern'ler
  • Yapısal (Structured) Paternler
  • Yazılım Mimarisi ve Mimari Paternler
  • Proje Örnekleri
  • Sembolik Banka Modellemesi
  • Çok Katmanlı Web Uygulaması
  • Android Uygulamasından ASP.NET ile Yazılmış bir Web Servisine Erişim
  • Android Dosya İşlemlerinde MVC Patern'inin Kullanımı
  • Çok Katmanlı Android Uygulaması
  • Yazılım Geliştirme Sürecinin Modellenmesi

Aykut Taşdelen:

Sektörde 2002 yılından beridir profesyonel anlamda çalışmakta olan Taşdelen özellikle kurumsal alanda eğitimler vermiş, yöneticilik ve danışmanlık yapmıştır. Eğitmenlik kariyerine halen C ve Sistem Programcıları Derneği'nde devam etmektedir. Taşdelen ayrıca 2011 yılından beridir Bahçeşehir Üniversitesi Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği bölümlerinde Temel ve İleri Android Programlama, Windows Phone Programlama, ASP.NET MVC isimli COOP derslerini vermektedir.

C++, Java ve C# ile UML ve Dizayn Paternleri

Nesne yönelimli programlama, günümüzde en sık kullanılan yazılım geliştirme tekniği ancak bu konu programlama dillerinin sözdizim özelliklerinden, sınıf, arayüz, türetme veya sanallık gibi temel alt başlıklarından ibaretmiş gibi algılanmaktadır. Oysa nesne yönelimli programlama denilince bilinmesi gereken konular; modelleme, dizayn prensipleri, paternler ve UML notasyonudur. Bu kitap sayılan konuları üç dilde ve örneklerle ele almaktadır.

Kitabın hedeflediği okuyucu kitlesi sadece bu dilleri öğrenmekte olan kişiler değil aksine halihazırda bu dilleri kullanarak uygulama geliştiren ancak kariyerinde yazılım mimarı, proje yöneticisi gibi unvanları hedefleyen yazılımcılardır. Özellikle üniversitelerdeki (yazılım mühendisliği, yazılım mimarisi, nesne yönelimli programlama vb) dersler için akademik kaynak niteliğindedir. Kitaptaki tüm konular örneklerle anlatılmakta ve bölüm sonlarında sorular yer almaktadır. Ayrıca kitabın bir bölümü yazar tarafından “proje örnekleri” diye nitelenen çeşitli teknolojilere ilişkin daha kapsamlı uygulamalara ayrılmıştır. Bu bölümde ön plana çıkan olgu; katmanlı mimariye göre uygulama geliştirmedir. Kitapta ek bir bölüm olarak giriş seviyesinde ve okuyucuya proje yönetimi hakkında genel kültür kazandırmak amacıyla XP, Scrum, MSF, RUP gibi metodolojiler ele alınmaktadır.

  • UML (Unified Modelling Language)
  • Tasarım ve Paketleme Prensipleri
  • Dizayn Paternlere Giriş ve Temel Kavramlar
  • Nesne Oluşturulmasına/Yaratılmasına İlişkin (Creational) Patern'ler
  • Davranışsal (Behavioral) Patern'ler
  • Yapısal (Structured) Paternler
  • Yazılım Mimarisi ve Mimari Paternler
  • Proje Örnekleri
  • Sembolik Banka Modellemesi
  • Çok Katmanlı Web Uygulaması
  • Android Uygulamasından ASP.NET ile Yazılmış bir Web Servisine Erişim
  • Android Dosya İşlemlerinde MVC Patern'inin Kullanımı
  • Çok Katmanlı Android Uygulaması
  • Yazılım Geliştirme Sürecinin Modellenmesi

Aykut Taşdelen:

Sektörde 2002 yılından beridir profesyonel anlamda çalışmakta olan Taşdelen özellikle kurumsal alanda eğitimler vermiş, yöneticilik ve danışmanlık yapmıştır. Eğitmenlik kariyerine halen C ve Sistem Programcıları Derneği'nde devam etmektedir. Taşdelen ayrıca 2011 yılından beridir Bahçeşehir Üniversitesi Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği bölümlerinde Temel ve İleri Android Programlama, Windows Phone Programlama, ASP.NET MVC isimli COOP derslerini vermektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat