Saintsburry ve Andrew Lang, Yeraltı Ateşi Sarayı'nın Beckford'un en büyük başarısı olduğunu söyler. Ben ise, yazın sanatının gerçekten ilk korkunç cehennemi olduğunu iddia ediyor ve şu paradoksu göze alıyorum: Yazınsal cehennemlerin en ünlüsü, İlahi Komedya'nın acılar krallığı, aslında korkunç bir yer değil, sadece korkunç olayların olduğu bir yerdir. İkisi arasındaki ayrım açıktır. İskoçya lehçesinde çevrilmesi pek mümkün olmayan, doğaüstü dehşeti tanımlayan bir sözcük vardır: Uncanny. (...) Anımsadığım kadarıyla da Vathek'ten önce yazılmış hiçbir eser için aynı şey söylenemez. Vathek'in, Thomas de Quincey, Poe, Charles Baudelaire ve Huysmans'ın şeytansı görkemlerine hazırlık niteliğinde olduğunu düşünüyorum.”
- Jorge Luis Borges
Saintsburry ve Andrew Lang, Yeraltı Ateşi Sarayı'nın Beckford'un en büyük başarısı olduğunu söyler. Ben ise, yazın sanatının gerçekten ilk korkunç cehennemi olduğunu iddia ediyor ve şu paradoksu göze alıyorum: Yazınsal cehennemlerin en ünlüsü, İlahi Komedya'nın acılar krallığı, aslında korkunç bir yer değil, sadece korkunç olayların olduğu bir yerdir. İkisi arasındaki ayrım açıktır. İskoçya lehçesinde çevrilmesi pek mümkün olmayan, doğaüstü dehşeti tanımlayan bir sözcük vardır: Uncanny. (...) Anımsadığım kadarıyla da Vathek'ten önce yazılmış hiçbir eser için aynı şey söylenemez. Vathek'in, Thomas de Quincey, Poe, Charles Baudelaire ve Huysmans'ın şeytansı görkemlerine hazırlık niteliğinde olduğunu düşünüyorum.”
- Jorge Luis Borges