Hakkında kaynaklarda bilgiye rastlanmayan Ahmed Yârî, Dîvân’ında yer alan bilgilere göre 17. asırda yaşamış bir kadıdır. Şairin şu anki bilgilerimize göre mevcut tek eseri Dîvân’ıdır. Oldukça hacimli olan eser, gayr-ı müretteb bir dîvândır. Dîvân’ın tek nüshası, Millet Yazma Eser Kütüphânesi Ali Emîrî Manzum 514’te kayıtlıdır. Arapça, Farsça ve Türkçe şiirler kaleme alabilecek kadar üç dile vâkıf olan şair, 17. asrın klasik Türk şiirinin edebî anlayışına bağlı olarak âşıkane, rindane, hakîmane üslubun ve sebk-i Hindî’nin tesirinde şiirler yazmıştır. Mevlevî muhibbî ve melâmî meşrebe sahip şairin tasavvuf felsefesini beyitlerine ince hayallerle nakşettiği, şiirlerinin aşk ve vahdet düşüncesi ekseninde şekillendiği görülmektedir.
Nurgül Karayazı tarafından incelemesi yapılan eserin yayına hazırlanmasında Millet Yazma Eser Kütüphanesi, Ali Emîrî Manzum 514 numarada kayıtlı yazma nüsha esas alınmıştır.
Hakkında kaynaklarda bilgiye rastlanmayan Ahmed Yârî, Dîvân’ında yer alan bilgilere göre 17. asırda yaşamış bir kadıdır. Şairin şu anki bilgilerimize göre mevcut tek eseri Dîvân’ıdır. Oldukça hacimli olan eser, gayr-ı müretteb bir dîvândır. Dîvân’ın tek nüshası, Millet Yazma Eser Kütüphânesi Ali Emîrî Manzum 514’te kayıtlıdır. Arapça, Farsça ve Türkçe şiirler kaleme alabilecek kadar üç dile vâkıf olan şair, 17. asrın klasik Türk şiirinin edebî anlayışına bağlı olarak âşıkane, rindane, hakîmane üslubun ve sebk-i Hindî’nin tesirinde şiirler yazmıştır. Mevlevî muhibbî ve melâmî meşrebe sahip şairin tasavvuf felsefesini beyitlerine ince hayallerle nakşettiği, şiirlerinin aşk ve vahdet düşüncesi ekseninde şekillendiği görülmektedir.
Nurgül Karayazı tarafından incelemesi yapılan eserin yayına hazırlanmasında Millet Yazma Eser Kütüphanesi, Ali Emîrî Manzum 514 numarada kayıtlı yazma nüsha esas alınmıştır.