Levent Şentürk, tam anlamıyla bir polyglotte: 20 yılı aşkın bir süredir uzaktan ama yakından izlediğim üretimini bir kalıbın, dörtköşe bir kadrajın içine sığdırmakolanaksız: Yazı sanatı, yapı sanatı, bana kalırsa düpedüz Sanat Escher'in garip üçgenini çağrıştıran bir iç içe düzene zamanla oturdu 'iş'inde: Yengeç Baladı, sürecin temel köşetaşlarından biri olarak ete kemiğe bürünmüş bir toplam.
-Enis Batur
Bir seyyah ansiklopedi yazmaya çalışırsa ne olur?
Bir zamanlar Walter Benjamin'in Pasajlar'da yapmaya çalıştığı şeyi, bilinçaltının bilinmez geçitlerini kentin pasajlarında okuyabilme çabasını, Levent Şentürk kentlerin bellek izlerinin mimari yüzeylerinde çıkılmış bir gezintiye dönüştürüyor ve gezinirken izlediği her çizgiyi yeniden-yersizyurtsuzlaştırarak bu yüzeylerin içkinlik alanını kurmaya çalışıyor.
- Zafer Aracagök
Mimar tercihleriyle ya hayatımızı kısıtlar ya da yaşama alanı açar. Düşüncenin taşıdığı kuvvetin fazlasıyla farkında olan Levent Şentürk aynı kuvveti kullanarak pencerelere, merdivenlere, balkonlara, saksı çiçeklerine, kapılara ve anahtarlarabakıyor: Her gün düşünmeden kullandığımız bizi etkileyen nesnelere… Daha ötesikaya (taş değil), patika ve yol üzerinde düşünüyor: "Sanki yeryüzüne değil de,kendi içinde, benliğinin, varlığının, sonluluğunun kıvrımlarının, oylumun içindeyürümektedir."
- Ömer Faruk
Levent Şentürk, tam anlamıyla bir polyglotte: 20 yılı aşkın bir süredir uzaktan ama yakından izlediğim üretimini bir kalıbın, dörtköşe bir kadrajın içine sığdırmakolanaksız: Yazı sanatı, yapı sanatı, bana kalırsa düpedüz Sanat Escher'in garip üçgenini çağrıştıran bir iç içe düzene zamanla oturdu 'iş'inde: Yengeç Baladı, sürecin temel köşetaşlarından biri olarak ete kemiğe bürünmüş bir toplam.
-Enis Batur
Bir seyyah ansiklopedi yazmaya çalışırsa ne olur?
Bir zamanlar Walter Benjamin'in Pasajlar'da yapmaya çalıştığı şeyi, bilinçaltının bilinmez geçitlerini kentin pasajlarında okuyabilme çabasını, Levent Şentürk kentlerin bellek izlerinin mimari yüzeylerinde çıkılmış bir gezintiye dönüştürüyor ve gezinirken izlediği her çizgiyi yeniden-yersizyurtsuzlaştırarak bu yüzeylerin içkinlik alanını kurmaya çalışıyor.
- Zafer Aracagök
Mimar tercihleriyle ya hayatımızı kısıtlar ya da yaşama alanı açar. Düşüncenin taşıdığı kuvvetin fazlasıyla farkında olan Levent Şentürk aynı kuvveti kullanarak pencerelere, merdivenlere, balkonlara, saksı çiçeklerine, kapılara ve anahtarlarabakıyor: Her gün düşünmeden kullandığımız bizi etkileyen nesnelere… Daha ötesikaya (taş değil), patika ve yol üzerinde düşünüyor: "Sanki yeryüzüne değil de,kendi içinde, benliğinin, varlığının, sonluluğunun kıvrımlarının, oylumun içindeyürümektedir."
- Ömer Faruk