Modern edebiyat, Dostoyevski’nin Notlar’ından doğdu. Yaşadığı fare deliğinden bize seslenen huysuz, huzursuz, bunalmış Yeraltı Adamı’nın notları, endüstriyel kapitalizmi, matematiksel akılcılığı, baskıcı ütopyaları hedef alıyor, hem söyledikleri hem de söyleyiş biçimiyle romanda ve felsefede yeni bir dönemin başladığını haber veriyordu.
Dostoyevski’nin doğumunun 100. Yılına doğru, Rusça aslından yapılmış çeviri ve esere özel yapılmış resimlerle hazırlanan bu yeni Yeraltı yolculuğunda okurun yeni zenginlikler bulacağına inanıyoruz.
“Bu metin olmasa, Kafka’nın Dönüşüm‘ü Nietzsche’nin yazıları, Freud’un nevroz kuramı, Bellow’un Herzog’u, Phillip Roth’un Portnoy’un Feryadı, hatta Scorsese’nin Taksi Şoförü ve Woody Allen’ın eserlerinin yarısı aynı olmazdı.” New Yorker
Bu sözler bizim sanat ve düşünce hayatımız için de geçerlidir.
Modern edebiyat, Dostoyevski’nin Notlar’ından doğdu. Yaşadığı fare deliğinden bize seslenen huysuz, huzursuz, bunalmış Yeraltı Adamı’nın notları, endüstriyel kapitalizmi, matematiksel akılcılığı, baskıcı ütopyaları hedef alıyor, hem söyledikleri hem de söyleyiş biçimiyle romanda ve felsefede yeni bir dönemin başladığını haber veriyordu.
Dostoyevski’nin doğumunun 100. Yılına doğru, Rusça aslından yapılmış çeviri ve esere özel yapılmış resimlerle hazırlanan bu yeni Yeraltı yolculuğunda okurun yeni zenginlikler bulacağına inanıyoruz.
“Bu metin olmasa, Kafka’nın Dönüşüm‘ü Nietzsche’nin yazıları, Freud’un nevroz kuramı, Bellow’un Herzog’u, Phillip Roth’un Portnoy’un Feryadı, hatta Scorsese’nin Taksi Şoförü ve Woody Allen’ın eserlerinin yarısı aynı olmazdı.” New Yorker
Bu sözler bizim sanat ve düşünce hayatımız için de geçerlidir.