Yeşim Ustaoğlu‘nun filmlerinin hiçbirinde neden ‘baba‘ yoktur? Bütün filmlerinde çok özel anlamlar yüklenen su, yolculuk ve ölüm seyirciye neyi anlatır? Yönetmenin kişisel yaşam öyküsü ile sineması arasında nasıl bir bağlantı vardır? Yönetmen neden bizi Türkiye tarihiyle, ötekiyle, karakterin kendisiyle yüzleştirir? Bütün filmlerinde neyi sorgular? Neden bu kadar çok soru sorarız bir Yeşim Ustaoğlu filmi izlediğimizde? Filmleri peş peşe izlendiğinde bir yönetmenin en gizli yanıyla, en çıplak kuytu köşesiyle yüzleşiliyorsa o yönetmen ‘auteur‘dür... Auteur kuramı, karanlık bir yolda bir yönetmeni tanımamıza dönük bir fener gibidir. Auteur yönetmen, bir filmi çeken değil, ilk fikrin doğuşundan beyazperdede izlediğimiz ana değin geçen bütün sürede o filmi ‘yazan‘dır. Bu kitap, Yeşim Ustaoğlu‘nun sinemasına ‘auteur sineması‘nın ışığında bir bakış sunmaktadır...
Yeşim Ustaoğlu‘nun filmlerinin hiçbirinde neden ‘baba‘ yoktur? Bütün filmlerinde çok özel anlamlar yüklenen su, yolculuk ve ölüm seyirciye neyi anlatır? Yönetmenin kişisel yaşam öyküsü ile sineması arasında nasıl bir bağlantı vardır? Yönetmen neden bizi Türkiye tarihiyle, ötekiyle, karakterin kendisiyle yüzleştirir? Bütün filmlerinde neyi sorgular? Neden bu kadar çok soru sorarız bir Yeşim Ustaoğlu filmi izlediğimizde? Filmleri peş peşe izlendiğinde bir yönetmenin en gizli yanıyla, en çıplak kuytu köşesiyle yüzleşiliyorsa o yönetmen ‘auteur‘dür... Auteur kuramı, karanlık bir yolda bir yönetmeni tanımamıza dönük bir fener gibidir. Auteur yönetmen, bir filmi çeken değil, ilk fikrin doğuşundan beyazperdede izlediğimiz ana değin geçen bütün sürede o filmi ‘yazan‘dır. Bu kitap, Yeşim Ustaoğlu‘nun sinemasına ‘auteur sineması‘nın ışığında bir bakış sunmaktadır...