Yüksel Arslan İlişki Davranış Sıkıntılara Övgüden Arturelere (1955-1970)

Stok Kodu:
9789750836183
Boyut:
16.50x24.00
Sayfa Sayısı:
76
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
9789750836183
610914
Yüksel Arslan İlişki Davranış Sıkıntılara Övgüden Arturelere
Yüksel Arslan İlişki Davranış Sıkıntılara Övgüden Arturelere (1955-1970)
11.90

Yüksel'in görüleri karmaşık bir bilinçaltı dünyasını yansıtıyor. Görülmedik yaratıklar ortaya çıkmış. Organları eksik. Kemikleri ve kasları et bağlamamış. Bunlar, dökülmekte olan insan kalıntıları mı, yoksa sanatçının düşüncesinde üreyen yeni bir insan türünün ilk örnekleri mi, anlaşılmıyor.
- M. Ş. İpşiroğlu

Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle...
- O. Duru

Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil?
- F. Edgü

Onun “resmi” (peinture), bir “resim karşıtı”dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani “sanat içinde yabancılaşmaya” karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür.
- S. Hilav

Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci, vs, bir yaşantı seçmiştim.
- Y. Arslan

Yüksel'in görüleri karmaşık bir bilinçaltı dünyasını yansıtıyor. Görülmedik yaratıklar ortaya çıkmış. Organları eksik. Kemikleri ve kasları et bağlamamış. Bunlar, dökülmekte olan insan kalıntıları mı, yoksa sanatçının düşüncesinde üreyen yeni bir insan türünün ilk örnekleri mi, anlaşılmıyor.
- M. Ş. İpşiroğlu

Maviler kalkıyor yerini soluk renklere, toprak renklerine bırakıyordu. Bilinçaltının olasılıklarını belirtiyordu, bütün iğrençlikleri, özgürlüğü ve somut örnekleriyle. Belki herkes gibi kendi bunalımını da sergiliyordu bu yapıtlarında, olağanüstü ve saygıdeğer bir güçle...
- O. Duru

Niçin doğayı soyutlamak da İnsan düşüncesini somutlamak değil?
- F. Edgü

Onun “resmi” (peinture), bir “resim karşıtı”dır (anti-peinture). Bu ayrıca, sanatın insandan ayrı ve onun karşısına dikilen bir gerçek olmasına, yani “sanat içinde yabancılaşmaya” karşı çıkmaktır; insan kişiliğinin ve hür varlığının temel bir şart olarak ileri sürülüşüdür.
- S. Hilav

Demek, kendime, küçük, toplumdışı, yıkıcı, anarşist, insansala karşı, arturique, patafizik, psychiaRtrique!, Nietzscheci, vs, bir yaşantı seçmiştim.
- Y. Arslan

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat