Günümüzde ekonomik sorunlar diğer sorunlara göre daha önceliklidir. Çünkü insanlar geçim kaygısı ve kavgası ile meşguller. Öyle ki ekonomik faktörler hükümetlerin varlığının devamı veya çöküşlerinde, siyasilerin başarıları veya başarısızlıklarında, isyan ateşlerinin alevlenmesi veya bastırılmasında en önemli faktör olmuşlardır. Hatta şu anda dünyanın her tarafında meydana gelen ideolojik mezhep savaşlarının neredeyse tamamı iktisadî özelliğe sahiptir.
İslam bu sorunlara ilgisiz kalmadığı gibi aksine onlara karşı olumlu (çözüm odaklı) bir yaklaşıma sahiptir. Bu bağlamda İslam'ın şehadetler ve namazdan sonra üçüncü rüknü olan zekâtın bu sorunları çözmede önemli bir rolü vardır.
Bu kitapta Prof. Dr. Yusuf el-Karadavî, zekâtla bağlantılı olan bu sorunlardan bir kısmını, çözümünün de nasıl olacağını açıklayarak sunmaktadır. Aynı şekilde modern uygulamada zekâtın başarısı için gerekli olan şartları da açıklamaktadır ki bu şartların ihmali zekâtın meyvelerini vermesine ve mahsulünün devşirilmesine engel olacak ve zekât için düzenlenen her kanunun samimi Müslümanların aradığı şeyi gerçekleştirememesine sebep olacaktır.
Günümüzde ekonomik sorunlar diğer sorunlara göre daha önceliklidir. Çünkü insanlar geçim kaygısı ve kavgası ile meşguller. Öyle ki ekonomik faktörler hükümetlerin varlığının devamı veya çöküşlerinde, siyasilerin başarıları veya başarısızlıklarında, isyan ateşlerinin alevlenmesi veya bastırılmasında en önemli faktör olmuşlardır. Hatta şu anda dünyanın her tarafında meydana gelen ideolojik mezhep savaşlarının neredeyse tamamı iktisadî özelliğe sahiptir.
İslam bu sorunlara ilgisiz kalmadığı gibi aksine onlara karşı olumlu (çözüm odaklı) bir yaklaşıma sahiptir. Bu bağlamda İslam'ın şehadetler ve namazdan sonra üçüncü rüknü olan zekâtın bu sorunları çözmede önemli bir rolü vardır.
Bu kitapta Prof. Dr. Yusuf el-Karadavî, zekâtla bağlantılı olan bu sorunlardan bir kısmını, çözümünün de nasıl olacağını açıklayarak sunmaktadır. Aynı şekilde modern uygulamada zekâtın başarısı için gerekli olan şartları da açıklamaktadır ki bu şartların ihmali zekâtın meyvelerini vermesine ve mahsulünün devşirilmesine engel olacak ve zekât için düzenlenen her kanunun samimi Müslümanların aradığı şeyi gerçekleştirememesine sebep olacaktır.