İslam öncesi İran dinleri arasında en yaygın olan ve dikkat çeken tek Tanrı inanışına yer vermesi bakımından, en dikkat çekicisi Zerdüştilik'tir. Zerdüştilik, adını kurucusu Zerdüş'ten almaktadır.
Kur'an'da ‘Mecûs'; İslami kaynaklarda Zerdüştilik veya Mecûsilik, Batılı kaynaklarda ‘Zoroastrisme' olarak adlandırılan bu dini harekete dayandığı tek Tanrı Ahura-Mazdah'dan dolayı ‘Mazdeizm'de denilmektedir.İran dinleri üzerinde önemli bir etki bırakmış olan Zerdüşt'ün M.Ö.570 yılında doğduğu üzerinde durulmaktadır.
Zerdüşt öğretisinin asıl özünün Avesta'nın bölümlerinden Yasna XXX'daki şu cümlelerde adeta özetlenmiş olduğu söylenebilir:
"Kendilerini görünüşte ikizmiş gibi gösteren başlıca iki ruh; düşüncede, sözde ve eylemde iyi ve kötü'dür. Ve akıllı olan, bu ikisi arasında doğru seçim yapmayı bilendir, akılsız bilmeyendir."
Özet olarak; bu kitap ‘Bir kılavuz ve sıkı bir rehberdir'.
İslam öncesi İran dinleri arasında en yaygın olan ve dikkat çeken tek Tanrı inanışına yer vermesi bakımından, en dikkat çekicisi Zerdüştilik'tir. Zerdüştilik, adını kurucusu Zerdüş'ten almaktadır.
Kur'an'da ‘Mecûs'; İslami kaynaklarda Zerdüştilik veya Mecûsilik, Batılı kaynaklarda ‘Zoroastrisme' olarak adlandırılan bu dini harekete dayandığı tek Tanrı Ahura-Mazdah'dan dolayı ‘Mazdeizm'de denilmektedir.İran dinleri üzerinde önemli bir etki bırakmış olan Zerdüşt'ün M.Ö.570 yılında doğduğu üzerinde durulmaktadır.
Zerdüşt öğretisinin asıl özünün Avesta'nın bölümlerinden Yasna XXX'daki şu cümlelerde adeta özetlenmiş olduğu söylenebilir:
"Kendilerini görünüşte ikizmiş gibi gösteren başlıca iki ruh; düşüncede, sözde ve eylemde iyi ve kötü'dür. Ve akıllı olan, bu ikisi arasında doğru seçim yapmayı bilendir, akılsız bilmeyendir."
Özet olarak; bu kitap ‘Bir kılavuz ve sıkı bir rehberdir'.