Bu çalışma, her türden zorluğun bilincinde olarak, eksiksizi-kusursuzu beklemek yerine yapılabilir olanı bir ucundan yakalayarak konuyla ilgili "terimleri saptayıp Zerdüştlük felsefesini ve inancını kucaklayan bir "terim dili" yaratmak amacıyla yapıldı. Ne gerek vardı diyenlere şöyle sesleniyorum: Tektanrıcı dinlerin aşkın tasarımları dönemini tamamlamış görünüyor; "yukarı dönüşüm"le emperyalist "amaçlarla" örtüşüp dünyalaştılar bir bakıma. Yaşamla inanç arasındaki "çelişkiyi" düşünebilmenin "anahtarı" durumuna getirebilmek için "geçmişe taşınmak" durumundayız. Çünkü, bugün insan ilişkileri ve insan doğa ilişkileri tipik olarak "küresel"; insandan ve doğadan uzaklaşıldığı için "geri dönmek", insana duyulan etik ilgiyi kimliğini yaratmanın aracı durumuna getirmek, doğa yasalarından farklı her türden insan doğası yasasını yadsıyarak aşkın tanrıya güç veren bir düşüncenin üreticisi olmak için Zerdüştlüğü öğrenmek, O'nun diliyle söylersek "doğru düşünmek-doğru konuşmak-doğru iş yapmak" bir zorunluluktur.
Bu çalışma, her türden zorluğun bilincinde olarak, eksiksizi-kusursuzu beklemek yerine yapılabilir olanı bir ucundan yakalayarak konuyla ilgili "terimleri saptayıp Zerdüştlük felsefesini ve inancını kucaklayan bir "terim dili" yaratmak amacıyla yapıldı. Ne gerek vardı diyenlere şöyle sesleniyorum: Tektanrıcı dinlerin aşkın tasarımları dönemini tamamlamış görünüyor; "yukarı dönüşüm"le emperyalist "amaçlarla" örtüşüp dünyalaştılar bir bakıma. Yaşamla inanç arasındaki "çelişkiyi" düşünebilmenin "anahtarı" durumuna getirebilmek için "geçmişe taşınmak" durumundayız. Çünkü, bugün insan ilişkileri ve insan doğa ilişkileri tipik olarak "küresel"; insandan ve doğadan uzaklaşıldığı için "geri dönmek", insana duyulan etik ilgiyi kimliğini yaratmanın aracı durumuna getirmek, doğa yasalarından farklı her türden insan doğası yasasını yadsıyarak aşkın tanrıya güç veren bir düşüncenin üreticisi olmak için Zerdüştlüğü öğrenmek, O'nun diliyle söylersek "doğru düşünmek-doğru konuşmak-doğru iş yapmak" bir zorunluluktur.