Tevrat ve Kur'an'da bazı farklılıklarla karşımıza çıkan Yusuf ile Züleyha hikayesi, birçok tefsir kitabında değişik şekilerde yorumlanmış, bazı şairlerin bir eser içinde ya da aynı adla müstakil eserler yazmalarına neden olmuştur. Bu hikaye üzerine gerek Batı'da, gerek Doğu'da, öteden beri bilimsel araştırmalar yapılmıştır. Son zamanlarda gerçekleştirilen bu çalışmalardan biri de, Yusuf kıssasının birçok bakış açılarıyla ele alındığı bu eserdir. Celal Settari, konuyla ilgili Doğu'da ve Batı'da yapılan çalışmaları birarada toplayarak farklı bir yorum ile bilim dünyasına güzel bir çalışma kazandırmıştır. Yusuf kıssası, kıssaların en güzeli, "kıssaların en hoşu", "bütün kıssaların en iyisi" ya da "anlatılacak şeylerin en iyisi" ve "hikayelerin en güzeli" şeklinde adlandırılmış; "Neden bundan daha asil bir kıssa yoktur?" sorusu çerçevesinde pek çok söz edilmiştir. Bu sözlere misal verecek olursak: "Malik ile memluku, aşık ile ma'şuku, kıskanan ile kıskanılanı, erkeklerle kadınların özelliklerini, onların hilelerini, düzenlerini anlatır", "Aşıkların vurgunluğunu, yiğitlerin namus düşkünlüğünü ele alır", "Dostun dost ile zikredilmesidir", "Aşığın niyazını, ma'şukun nazını beyan eder." "Bu kıssada hüzün ve sevinç çoktur. Kıssaların en acıklısıdır" Bütün bu sözler, bu kıssanın ne kadar geniş anlamlara ve sembollere sahip olduğunu gösterirken, ayrıca Yusuf kıssasının bir aşk kıssası olduğunu ifade ediyor. <
Tevrat ve Kur'an'da bazı farklılıklarla karşımıza çıkan Yusuf ile Züleyha hikayesi, birçok tefsir kitabında değişik şekilerde yorumlanmış, bazı şairlerin bir eser içinde ya da aynı adla müstakil eserler yazmalarına neden olmuştur. Bu hikaye üzerine gerek Batı'da, gerek Doğu'da, öteden beri bilimsel araştırmalar yapılmıştır. Son zamanlarda gerçekleştirilen bu çalışmalardan biri de, Yusuf kıssasının birçok bakış açılarıyla ele alındığı bu eserdir. Celal Settari, konuyla ilgili Doğu'da ve Batı'da yapılan çalışmaları birarada toplayarak farklı bir yorum ile bilim dünyasına güzel bir çalışma kazandırmıştır. Yusuf kıssası, kıssaların en güzeli, "kıssaların en hoşu", "bütün kıssaların en iyisi" ya da "anlatılacak şeylerin en iyisi" ve "hikayelerin en güzeli" şeklinde adlandırılmış; "Neden bundan daha asil bir kıssa yoktur?" sorusu çerçevesinde pek çok söz edilmiştir. Bu sözlere misal verecek olursak: "Malik ile memluku, aşık ile ma'şuku, kıskanan ile kıskanılanı, erkeklerle kadınların özelliklerini, onların hilelerini, düzenlerini anlatır", "Aşıkların vurgunluğunu, yiğitlerin namus düşkünlüğünü ele alır", "Dostun dost ile zikredilmesidir", "Aşığın niyazını, ma'şukun nazını beyan eder." "Bu kıssada hüzün ve sevinç çoktur. Kıssaların en acıklısıdır" Bütün bu sözler, bu kıssanın ne kadar geniş anlamlara ve sembollere sahip olduğunu gösterirken, ayrıca Yusuf kıssasının bir aşk kıssası olduğunu ifade ediyor. <